Motion med stress: Er det normalt at få hjertebanken og høj puls efter træning?

Er du sygemeldt med stress og er i gang - eller skal i gang - med at være mere fysisk aktiv? Eller er du bare ganske almindelig stressramt og har behov for nogle retningslinjer for, hvad du kan tåle fysisk?


Nu kan medlemmer af Stressfar.dk få unik adgang til min træningsdagbog fra sygemeldingen og få indblik i mine erfaringer med motion og stress uge for uge på vejen tilbage.


Selvom du er vant til at træne kan det være svært at finde ud af, hvor meget eller hvor lidt motion, der er godt for dig. En stresset krop kan være meget sensitiv, men det er ikke det samme som, at du ikke skal røre dig. Det kan du læse meget mere om i motionsrummet på medlemssiden, hvor du også finder inspiration til træningsprogrammer og øvelser.


Motion er godt til at forebygge stress, men hvis din krop og nervesystemet først er ramt af alvorlig stress, skal du passe på. Foto: Maiken Kestner.


Her vil jeg nøjes med at reklamere for min træningsdagbog, som jeg lavede under min stresssygemelding. Den var en stor hjælp for mig til at komme tilbage i balance.


Jeg har lagt et link til den nederst på motionssiden. Du kan benytte den som inspiration til at lave din egen træningsdagbog eller blot kigge mig i kortene og sammenligne med, hvad du selv oplever af symptomer.


Tegn et medlemskab og prøv gratis i 14 dage. Få adgang til eksklusivt materiale, som kan hjælpe dig videre.


Læs også:


Guidet træning på video: Flowtræning dæmper stress og giver ro i krop og hoved


Guide: Sådan træner du sikkert med stress


For medlemmer:


Træn klogt med stress

Tilmeld dig Stressfars nyhedsbrev her og få automatisk besked, når der er nyt. Kan du lide hvad du læser? Del, kommenter eller like på Facebook eller LinkedIn.

Få adgang til eksklusivt materiale og artikler: Læs om medlemskab af Stressfar.dk her.

17 visninger0 kommentarer